mandag den 14. november 2011

Beklager alle I snehadere derude

Men når det nu alligevel er så koldt og de sidste blade er stormet ned, så vil jeg altså gerne se et romantisk hvidt lag SNE! Bare sådan et lidt tyndt og hyggeligt et, primært over de bare grene og buske. Det er i hvert fald langt at foretrække over regn, mudder og slud. Ud over de rent dekorative, er der en række andre fordele ved sne:

  • Potentiel omend lille mulighed for at sne inde og være tvunget til at drikke varm kakao og tænde stearinlys
  • Den særlige morskab ved at bo på toppen af en bakke ved siden af en frisør, der opererer i blåt-hår-til-vandondulations-segmentet: Det segment kører nemlig i små biler, som hjuler rundt og ikke kan komme op ad bakken med deres nye blå hår
  • Den lalleoptimistiske: Det giver så god motion og røde kinder fra morgenstunden at skrabe 20 meter fortov
  • Det er nemmere at se grå kat med hvid halespids på snebaggrund end på grå baggrund
  • Der er beviseligt mindre depression og højere lux-tal i dagslyset, når der ligger sne
  • Det bliver umiskendeligt jul, når der kommer sne
Den sidste er jeg så ikke lige helt så sikker på, jeg er parat til at tage hul på - den december ligger godt nok på lur ganske tæt på nu, men der er  jeg ikke mentalt endnu. Jeg tror, det bliver i år, flest muligt gaver skal bestilles på nettet og dagene reserveres til den mere nærværende slags juleforberedelser (og her oplever jeg et let dejavu, for det har jeg sagt før!)

Hvis vi nu startede med at slagte alle de nisser og bamser, der kommer med hjem for at udføre opgaver OG få dem beskrevet i bøger til børnehaven og skoleklassen - hvem er det, der har indført denne unfair forældrekonkurrence i digitalt fotoprint og fantasifuldhed indenfor nisseballade? I don't get it. Den i børnehaven har ovenikøbet insisteret på at få pebernødder med - som om ungerne ikke er i mere eller mindre konstant sukkerchok i december i forvejen? Still don't get it. Jeg er villig til at bytte de nisser bort mod at få udstedt en snegaranti - det er vel ikke et urimeligt ønske?


3 kommentarer:

  1. Nu stopper du! Ingen sne!

    Jeg har glemt at spørge dig, siden jeg var ude hos dig - men, hvorfor stod der et toilet i rundkørslen på vej ud mod motorvejen? Jeg var nødt til at køre flere omgange, for at kunne tage et nogenlunde billede af det.

    Sidder der nogen gange en person deroppe og møger sig?

    SvarSlet
  2. Hihi - nej Carina, jeg har aldrig set nogen sidde på det toilet, og det står der ikke længere, men jeg kan berette, at lokalavisen stillede selv samme spørgsmål til læserne, men fik ikke opklaret mysteriet!

    SvarSlet
  3. Jeg hvisker det lige.... jeg ka' os' godt li' sne .. :-)

    SvarSlet

Kloge kommentarer: