tirsdag den 29. november 2011

The crime scene

Der lyder et bump og et langt hvæs fra badeværelset, så kommer husets kat styrtende hen ad gangen med høj pels og lægger sig på lur bag spisebordet. Jeg følger dens flugtrute og møder naboens Emil (som i dette tilfælde også er en kat, men lige så fræk som den menneskelige Emil fra Lønneberg) på gangen. Emil tager flugten ud af badeværelsesvinduet og husets kat falder til ro. På badeværelsesgulvet ligger imidlertid en fed og meget død mus - umiddelbart er det kort efter dødens indtræden, at jeg dukker op på forbrydelsens scene. Desværre kan jeg ikke tage kattene i forhør, men hvad er gået forud? Hvordan er det kommet så vidt? Hvem fangede musen først og hvem jagtede egentlig hvem? Svaret vil forblive ukendt, medmindre selvfølgelig, at der findes et Pet Detective Squat?

3 kommentarer:

  1. fy fa'n, katten efter musen er kun sjovt, når det er med tom og jerry, og cat fights er aldrig sjove! håber ikke at kastrationen har styrket joeys muse-jagt-instinkt, som kompensation for at han nu ikke kan/gider jagte hunkatte;-) måske et "pet detective squat bureau" var en iværksætter-mulighed for nogen, her i krisetiderne...så ku' de også holde et øje med dyrlægernes behandling af de kære pelsede -jeg så lige "kontant" om grådige dyrlæger! håber I alle har det godt, efter den hårrejsende wildlife-oplevelse serveret pladask på et badeværelsesgulv på en højhellig tirsdag! kh anne:-)

    SvarSlet
  2. Puha, og hvem skulle så fjerne liget?

    SvarSlet
  3. Hej Kirsten,
    Ja bortskaffelsen af liget og dermed bevismateriale A, måtte jeg desværre selv stå for - en øvelse i at prøve at løfte mus ved hale gennem affaldspose, mens jeg drejede hovedet den anden vej. YDR! Men der var ingen mand hjemme at kalde på :-)

    SvarSlet

Kloge kommentarer: