tirsdag den 25. januar 2011

Hvorfor er økocafé bedre end Bilka-bistro?

Før jul var jeg med min familie til bowling. Vores børn elsker Bowl’n’Fun’s julebuffet, så det var med det hele. Så sad vi der i restauranten og jeg kiggede mig rundt blandt de andre gæster og sagde til min mand: ”Gad vide hvilket segment, der kommer her?” Han mente, at det da var alle, men jeg kunne ikke slippe tanken om, at der var noget Bilka-badeland-flæskesteg-med-bingo-banko over konceptet. Spareribs og hele den traditionelle julebuffet. Softice til børnene og risalamande til de voksne. Ikke nogen stor kulinarisk oplevelse, men julelyset i børnenes øjne og endnu en pakke farveblyanter til samlingen af ”gratis ting til at få børn til at sidde stille på restauranter” var selvfølgelig det hele værd. Nu havde jeg også lige banket min mand i bowling.
Hvorfor denne interesse for, hvem der ellers var til bowling? Det er jo for så vidt ligegyldigt, når bare vi havde en god aften. Alligevel fornemmer jeg tydeligt, at der er nogle ting, der er mere velanset at gøre med sine børn. Kreative og kulturelle oplevelser, økologiske caféer og lange skovture med madpakker. Jeg ville gerne møde bekendte sådan et sted, men det gjorde ikke noget, at vi ikke kendte nogle af de andre i bowlingcentret. Men hvor kommer denne værdisætning af forskellige aktiviteter fra?
Det er den og mange andre slags spørgsmål, der optager mig og som jeg glæder mig til at beskrive og diskutere på min nye blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kloge kommentarer: