tirsdag den 1. november 2011

Jeg er ikke enig...

... men jeg tager hatten af for, at Mette Frederiksen (eller en af hendes embedsmænd) har taget sig tid til at svare på min henvendelse om et aldeles ufleksibelt dagpengesystem for selvstændige. Jeg mener stadig, reglerne bør smidiggøres i en tid, hvor der ryger endnu flere højtkvalificerede mennesker på dagpenge hver eneste måned. Mennesker hvoraf nogle har potentiale til at blive selvstændige, men som opgiver på grund af stive gammeldags dagpengeregler, som ikke er i tråd med et moderne samfund. Men I skal da se det fine svar alligevel - selv om læsebrillen måske skal frem:


Jeg må lige gentage, at jeg ikke ønsker at få i pose og sæk - jeg ønsker faktisk at kunne forsørge mig selv, men i dagpengesystemet er der kun plads til to indstillinger: 1) Arbejde 2) Ledig, så jeg kunne ønske mig, at systemet slap ud af den vildfarelse, at der ikke findes noget samfundgavnligt derimellem.  

1 kommentar:

  1. sejt at du har skrevet til mette f, og sejt at du fik svar -men utrolig trist og ærgeligt, at svaret er præcis så firkantet, som man kunne have frygtet, da jeg er meget enig med dig i at fx den engelske model er en rigtig god ide...havde ellers et spinkelt håb om at den meget pressede situation, som samfundet er i, ville hjælpe de beton-tænkende politikeres mod på, og kreativitet til nytænkning, på vej:-( men godt forsøgt, mai:-) kh anne.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: