fredag den 6. januar 2012

Hvorfor min mand ikke er håndværker

Der kom nogle dramatiske lyde inde fra soveværelset. Værktøj blev fundet frem, æsker med underlige beslag og dimser ligeså og for lige at toppe var der også rawplugs i spil. Det var en cocktail, der kunne være farlig eller ende lykkeligt, men belært af erfaring, vidste jeg, at det var noget, jeg ikke skulle blande mig i. Det var trods alt PÅ EN MÅDE mig, der havde revet bøjlestangen ned i min mands garderobeskab, da jeg masede en ren skjorte ind - men det var jo ikke mig, der aldrig smed gamle skjorter ud (og min del af skabet er ikke med i emnet for dette indlæg).

I hvert fald lå alt tøjet i en bunke på vej ud af skabet, så det ikke kunne lade sig gøre at gå i seng, uden at træde i skjorter og jakker - og noget måtte gøres. Der var tale om en kategori A: Akut opstået håndværksmæssigt behov. Kategori B er for eksempel et tilstoppet kloakafløb i vejen lige mellem vores og naboens hus - den kan man håbe på, at naboen opdager og varetager... I hvert fald ville det være decideret dumt at nævne denne problematik samme dag som en indendørs kategori A.

Som det er antydet med skjorterne, ligger det min mand meget fjernt at afskaffe sig gamle ting, herunder udtjente beslag til bøjlestænger, men i dette tilfælde var de faktisk begge to i stykker. Skabet tror jeg er en model IKEA fra 1995, så udskiftning kunne også overvejes, men det kom heller ikke på tale. Derimod var det tid til at demonstrere, at klaver-, trylle- og dataloghænder også kan fixe sådan et lille hverdagsproblem.

Der manglede åbenbart mere udstyr til projektet, i hvert fald blev mange kasser fra skabe og hylder forskellige steder i huset åbnet, konsulteret, opgivet og efterladt, men modet forsvandt ikke. Alternative endestykker blev fiffigt testet, monteret (med rawplugs) og bøjlestang ophængt. Den sad bare ikke særlig stabilt og det skulle den eftersom vægten af alle de skjorter og jakker kræver en solid løsning. Jeg kunne se, at jeg skulle være helt stille, mens der blev lavet en cost-benefit-analyse på alternativerne gaffatape og plastic-strips. Den faldt ud til plastic-strippens fordel. Stolt præsenterede han mig for resultatet - alt sammen lavet af forhåndenværende dimser - og jeg var ond nok til at dø af grin:

Han vendte tilbage til sit rette element musikken og PC'en og jeg fik lov at skrive dette indlæg. Tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kloge kommentarer: