mandag den 2. januar 2012

Skide sparkedragtsbutik

Elendige skidesprællere. Slapsvanse. Klamphuggere. Forpulede socialdemokrater! Det er åbenbart ikke meningen, at min søn skal have den elendige Jumpin dragt. Jeg havde nemlig nøje målt mig frem til, at han skulle have str. S og fundet frem til den rigtige farve i samarbejde med sønnemand, så han hverken blev baby blue eller hvid. Badabam, den var relativt billig og med gratis levering ved bestilling før 31.12. Kort var glæden dog, fordi jeg fandt ud af, at grunden til den favorable pris var, at det var en Kids str. S, jeg havde bestilt - en lille detalje, som ikke er nævnt i websitets sizeguide. Med andre ord var det en blå sparkedragt, som ville kunne passe hans lillesøster på fem. Det skal lige siges, at hun ingen interesse har i sparkedragter af en hvilken som helst farve eller observans, så jeg gik i gang med at annullere ordren. På mail, via telefonbesked og utallige opringninger til en flabet telefonsvarer, uanset om det var indenfor dens åbningstid eller ej. Sekundet efter en af de mange forgæves opringninger kom en mail om, at lortedragten nu var afsendt. Så ringede jeg igen drevet af så meget raseri, at telefonen må have glødet i den anden ende og hende den samme københavner, som tidligere havde belært mig om, at hun både sov, spiste og levede i sine sparkedragter, tog telefonen. Hun beklagede faktisk også, men fralagde sig ethvert ansvar for lageret i Struer og eventuelle annoncerede åbningstider for telefonen. Hun fik lige al min harme i hovedet det arme menneske. Bare hun ikke sked i sin sparkedragt af skræk. Jeg ville nægte at modtage pakken og høre, om man kunne det med GLS. Hun vendte lige tyggegummiet en gang i munden og sagde, at det vidste hun ikke. Så ville jeg høre, om hun havde et mobilnummer til en på lageret - det havde hun ikke. Hun valgte stryge med hår manøvren, for at få mig ud af røret og lovede at følge op på sagen. Problemet var bare, at hun glemte at bede om et ordrenummer - hun var gennemskuet, hun havde ikke tænkt sig at følge en skid op på min klage.

Jeg tror virkelig ikke, nogen voksne mennesker bliver klogere af at gå i sparkedragter, og jeg synes min teori er bevist. Den voksne str. S er udsolgt i den ønskede farve, så jeg beder igen til, at den bliver yt, inden den kommer på lager igen.

6 kommentarer:

  1. Mais ældste søn, læser du med her?
    For så synes jeg bare du skal trække på skuldrene af din sjove mor og bære over med hendes udfald over den modetrend, som du nu engang har besluttet dig for at tage del i. Du kan jo evt. spørge din mor om du må se nogle billeder af hende som 14-årig og evt. spørge hende, hvad hendes forældre synes om det tøj, hun gik i :)
    Og ved du hvad - lav lidt sjov med din mutti - bild hende ind at du har besluttet at få en tungepiercing eller en stor dragetatovering! Så skal du bare se løjer!

    Hi hiihihihi

    Og til dig Mai: Tak for et godt grin - Kan saftsusme godt forstå at du blev arrig!

    SvarSlet
  2. Møgkælling - men jeg ville vælge at se det som et tegn på at han simpelthen ikke skal have den hæslige tingest ;) I første omgang synes jeg det var mere en venligt at dig at hjælpe ham med at skaffe den, din holdning til den taget i betragtning...her på matriklen havde djævlemoderen erklæret at ville han have sparkedragt måtte han selv skaffe den, incl at kommunikere med butikker, hæhæ.... men nu er du jo også generelt et bedre og mere tolerant menneske end mig :)
    KH
    Charlotte_R

    SvarSlet
  3. Lige en bemærkning fra lovgivningsnørden.. Når du køber varer på nettet har du altid 14 dages returret. (Modsat i butikker - her har du ingen bytteret, det er kun en service fra butikkens side)
    Fragten komme du desværre nok til at sluge..

    SvarSlet
  4. Skt Helena - tak, jeg ved det egentlig godt, jeg synes bare, det er irriterende at skulle til at bøvle med forsendelse, når jeg i flere dage har prøvet at kontakte dem :-)

    Helle - god ide at visualisere en tungepiercing, så er sparkedragt helt OK

    Charlotte - jeg giver Simon den med til Bogø næste gang, så dragten kan komme til øen.....

    SvarSlet
  5. Kær Mai - jeg er ked af at sige det, men der er en helt særlg toldindstans som gør, at sparkedragter desværre ikke kan indføres her;)
    Charlotte_R

    SvarSlet
  6. Charlotte - vi skal nok finde en måde at omgå toldmyndighederne på så :-) hvis vi skal have sådan en i huset, er det eneste håb jo at sprede den og gøre den til noget normalt!

    SvarSlet

Kloge kommentarer: