onsdag den 2. marts 2011

Kend din mand på hånden

Den med næsen savner stadig en ordentlig videnskabelig undersøgelse (og hvordan får vi lige organiseret den?). Men nu er der kommet en anden interessant undersøgelse, som gør det lettere for kvinder at finde partnermateriale hos mænd. Det viser sig simpelt hen, at de mænd med størst forskel i længden mellem pege- og ringfinger også er de mest risikovillige.

Først og fremmest undrer jeg mig over, hvem der fik idéen til at undersøge den sammenhæng. Måske har der siddet en flok kvinder og brokket sig over, at deres mænd havde hældt hele opsparingen i et tvivlsomt timeshare projekt i Tyrkiet, en anden har så suppleret med, at hendes mand insisterede på flekslån og at hun simpelt hen ikke kunne sove om natten af frygt for rentestigninger. Efter et stykke tid, er der formentlig én, der har sagt: "Min mand tør ikke noget som helst, han går med tre livremme og fire par seler." Der hvor det bliver usandsynligt er så der, hvor en af de andre har sagt: "Men har han ikke også påfaldende lige lange pege- og ringfingre?" Eller at de to første har istemt: "Jamen for pokker, min mand har simpelt hen så kort en ringfinger, at vielsesringen er ved at falde af, men hans pegefinger, jeg siger dig, den er lang."

Men sådan må det have været. Den første lille test herhjemme viser en ikke-eksisterende forskel i længden på min mands pege- og ringfinger og det gælder i øvrigt også mine drenge. Førstnævnte har godt nok kun ét bælte på, men er absolut ikke nogen gambler. Det er nok i virkeligheden mig, der er mest risikovillig her i huset. Drengene har altid kalkuleret risikoen ved at bestige det højeste klatretårn med kontra uden en far som faldunderlag. De vejer en indsats op mod risikoen og vælger derefter.

Alt det vidste jeg godt om min mand i forvejen, men tænk hvis jeg havde vidst det ved et enkelt blik på hans hånd! Så havde vi måske ikke gået og hvæset af hinanden en kold vinterdag i Hinnerup for 10 år siden, hvor jeg var parat til at slå til på en hushandel ved et åbent hus arrangement. Der blev jeg bremset af ham med de lige lange fingre. Og tak for det, for der er ikke noget i vejen med Hinnerup, men hvor er jeg glad for Egå nu. Men lige der, da troede jeg aldrig vi ville få et hus, for det virkede som om, det helst skulle kunne erhverves helt uden at løbe en risiko. Men jeg trækker i den anden retning og bliver så holdt igen, når jeg bliver for risikabel.

Så prøv lige at tjekke din mands/brors/søns/gode vens hænder i al diskretion. Der gemmer sig information, der kan forklare lidt af hvert. Igen bliver jeg slået af, hvor lidt vi egentlig ved om, hvordan krop og psykologi hænger sammen. Det her kan være begyndelsen til helt nye landvindinger. Forestil dig, at man en dag finder sammenhæng mellem ørets vinkel i forhold til hovedet og evnen for romantiske initiativer hos mænd. Eller lilletåens beskaffenhed kan måske afsløre noget om evnen til at lave mad? Der er masser af potentiale, det handler bare om at stille spørgsmål, ingen har stillet før. Men jeg undrer mig stadig over, hvor den undren kom fra, der fik nogen i gang med den omtalte undersøgelse. Man kan læse om den i Illustreret Videnskab, så det er ganske vist.

3 kommentarer:

  1. Det bliver nogle helt andre ting der kommer til at stå på dating-profilerne fremover:

    'Høj 38 årig mand med en pegefinger der er længere end lillefingeren, et venstre lårben der er to cm kortere end det højre, søger kvinde med 3 % i ørevinkel og ansigt der afviger max 2 % i symmetri. Du har lange fingre, gerne samme forhold ml. pege og langefinger som jeg selv. Glæder mig til at høre fra dig'

    SvarSlet
  2. jeg skal straks tjekke min mands hænder, altså når han er kommet hjem fra pokerturneringen og Wild river Rafting-turen ;-)

    SvarSlet
  3. Hahahaha, hvor er det morsomt - især din pointe om, hvordan HULAN nogen overhovedet kommer i tanke om at undersøge denne besynderlige sammenhæng :)

    SvarSlet

Kloge kommentarer: