mandag den 25. april 2011

Skønhedssøvn


"Stillingen er god i forhold til smerter i ryg og nakke, men dårlig for huden og brysterne. Til gengæld mindsker stillingen snorken og er god for rygsøjlen og de sure opstød.

At være i kontakt med en halvbeskidt pude med savl og andre bakterier på er nemlig ikke særligt godt for ansigtets fine hud.

"At sove på siden kan give dig rynker," konkluderer Anna Glaser, der er læge og professor i dermatologi."

Sådan står der om min yndlingssoveposition, nemlig på siden, her.

Eller det er ikke bare min yndlings, det er faktisk den eneste, jeg sover i og altid på den samme side. Når man, som jeg, hører bedst på det ene øre, sover man altid på det, for derved at undgå at høre eventuel snorken og børn, der kaster op og kalder på deres mor. De kalder i stedet på deres far. Smart. Det er jo også ham, der snorker. Heldigvis står der ikke noget i artiklen om, at man så får højrestillede lodrette rynker i ansigtet, når man altid ligger på sin højre kind. Men så er der antydningen af, at jeg savler og har et nusset hovedpudebetræk? Insinueringerne står jo i kø!

Der er virkelig meget at tænke på, når man kan se 30'erne forsvinde mellem fingrene, for hver dag der går. Men jeg synes altså, den undersøgelse eller i hvert fald artiklen er lidt bryst- og rynkefikseret? Det er vel ikke ligefrem manglende sundhed at have rynker? Er det ikke bare levet - og sovet - liv, som trækker linjer til minde om smil, sorg, glæde, bekymring og nu altså også søvn?

Who am I kidding? Hit med min Clinique Superdefense NU! Og eventuelt en anordning til at dreje næsen og dermed hele fronten op mod loftet, når jeg sover tungt nok til at overhøre forstyrrende lyde? Det må kunne opfindes.

2 kommentarer:

  1. Der er et eller andet med journalistens ordvalg især i overskrifterne, der er sjove i den artikel :)
    Jeg blev også nødt til at følge linket til "Unge mennesker har farlige sovevaner", fordi jeg ikke lige kunne greje hvad det dækkede over...
    Jeg sover i øvrigt også altid på siden, men skifter dog side mange gange i løbet af natten.

    SvarSlet
  2. Og jeg synes at det der med bryster der har bedst af at man sover på ryggen, afhænger en liiiiille smule af, hvor langt brysterne allerede ligger nede i armhulerne.
    KH Lise, side- , ryg- og mavesoverske; jeg kalder det risikospredning!

    SvarSlet

Kloge kommentarer: