torsdag den 28. april 2011

Farvel briller (med give away, som ikke er briller)



Vi lader lige billedet stå et øjeblik.

Er der noget med nogle humanitære organisationer, som modtager brugte briller? Altså de almindelige briller er så ridsede, at jeg ikke engang ville byde dem til nogen i nød, men solbrillerne med styrke er udmærkede. Jeg har stor lyst til at smadre dem, for Jeg Har Fået Nye Øjne I Dag! Jeg kan se! Uden briller. Jeg skal aldrig mere:

*Stå under bruseren og for sent opdage, at den der sorte plamage, jeg tager bad med IKKE er snavs, men en velvoksen edderkop

*Famle forvirret rundt i svømmehallen, mens jeg prøver at skille mine børn ud fra mængden af ens udseende højthvinende klatter i bassinet

*Træde ind i en butik/cafe/et hvilket som helst sted en kold vinterdag og vælge mellem at være blind uden briller, eller blind fordi mine briller dugger

*Lave det klassiske skift mellem sol- og almindelige briller, hver gang jeg går indenfor om sommeren

Derimod skal jeg:

*Kækt svinge mine solbriller op i pandehåret

*Tjekke badevandet i Århusbugten uden fare for at fare vild i vandet

*Næste gang til zumba slippe for at brillerne glider ned ad næsen, når jeg sveder

*Muligvis vænne mig til at få små dyr i øjnene på cykelture

Jamen det er da fantastisk. Man skal dog ikke være bange for at få suget øjet fast i noget, der lyder som om, man støvsuger en vandmand og ejheller bange for den lugt af svovl(!) det giver, når laseren brænder overskydende hornhinde væk.

Alt det var jeg rasende nervøs for, men det er simpelt så hurtigt overstået, at min frygt blev gjort til skamme. Faktisk tror jeg, man kan sammenligne indgrebet med et LSD-trip, fordi der er skiftende lys og syrede mønstre og formationer, man skal kigge på inde i lasermaskinen. Men jeg har aldrig prøvet sådan et trip! Så jeg lover ikke, at det er det samme. Det smerter de første 2-3 timer, hvor man skal holde øjnene lukkede. Men jeg faldt i søvn, de sidste to timer, da jeg var hjemme og vågnede op uden smerter og med et nyt syn.

Jeg fik tre stk gavekort til gratis og uforpligtende forundersøgelse på øjenklinikken Memira (værdi 300 kr pr stk). Så hvis du har mod på det og lyst til det, sender jeg gerne til interesserede. Skulle der være mere end tre nær- eller langsynede, som er trætte af deres briller eller linser, trækker jeg lod på søndag.

3 kommentarer:

  1. Hvor er du modig Mai, og hvor skønt med det resultat!! Er selv begyndende brillebruger, du ved den type syn, der kommer med alderen :-)
    Men tror godt nok det skal være slemt før jeg turde vove mig ud i en operation.
    Kh Charlotte

    SvarSlet
  2. Hvor fedt, hvor fedt - men jeg vil nu se et billede af DAMEN uden briller, ikke briller uden dame !
    KH
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Arj jeg har helt ondt af dig at der ikke er flere der vil være med, men jeg er altså så blind at jeg får det betalt når jeg engang tager mig sammen til at turde, så jeg kan desværre ikke bruge gavekortet til noget :)
    Heldigvis bruger jeg linser, så jeg har slet ikke de problemer du har været ude i.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: