tirsdag den 19. april 2011

Mor må jeg?


Få en is?
Få et stykke toastbrød?
Riste det i toastmaskinen?
Er det egentlig usundere at riste det i toastmaskinen?
Må vi slås med vand?
Hvorfor er det så koldt?
Hvornår må jeg holde vandslangen?
Hvorfor har hun tyggegummi?
HVORFOR SPØRGER I MIG HELE TIDEN OM NOGET?
Det var ikke mig
Jeg har kun spurgt om to ting
Først spurgte jeg om jeg måtte få toast
Så spurgte jeg, om det var mere usundt i toastmaskinen
Jeg plagede ikke, jeg spurgte bare
Hvorfor må jeg nu ikke spørge om noget?
Mor hvorfor er du sur?
Må jeg tage en anden t-shirt på?
Hvorfor må jeg ikke tage en anden t-shirt på?
Hvorfor gider du ikke vaske tøj hele tiden?
Må jeg nu få en is?
Hvornår må jeg få en is?
Hvornår skal vi i Legoland?
Hvad skal vi have til aftensmad?
Hvad var det nu, vi skulle have til aftensmad?
Hvornår må jeg lege med nogen?
Hvorfor må han så altid lege med nogen?
Hvornår spiser vi?
Hvad skal jeg lave?
Må jeg spille computer?
Må jeg nu spille computer?
Hvorfor er min veninde i Spanien?
HVORFOR ER VI IKKE I SPANIEN?

Det var de sidste 10 minutter af mit liv. Jeg har bare et spørgsmål:
HVORNÅR SKAL I I SKOLE OG BØRNEHAVE IGEN? (Mine små elskebasser).
(Eller nej, jeg har forresten et enkelt spørgsmål mere: Charlotte R, vil du stadig have mit ældstebarn på påskeferie?)

5 kommentarer:

  1. Åh, og her var jeg jo faktisk lige blevet varm på idéen om at få et barn selv om jeg er alene. Men nu ved jeg sgu ikke. Men så kan jeg jo altid sige til alle mine børn at de skal spørge deres bedstemor, eller måske sende dig en mail ;-)

    SvarSlet
  2. KENDER DET !!! - og ja, jeg vil, simpelhen fordi jeg så forventer at der er et barn mindre, der spørger mig om noget, når han har dit ældstebarn til at pacifiere ham :)

    SvarSlet
  3. Hvornår eller hvordan fik vi plantet den tanke i vores (kære, jo jo) unger, at vi ved alt? Ligger fejlen måske hos os selv? Hvorfor har vi ikke det universelle svar på alle spørgsmål, der lukker munden på dem, èn gang for alle?
    undskylde alle mine spørgmål!

    SvarSlet
  4. Åh, hvor jeg kender det! Derfor glæder jeg mig nogengange rigtig meget til at komme på arbejde efter mange fridage sammen med mine søde børn, for der får jeg da i det mindste løn for at bede nogen tie stille eller svare på deres spørgsmål :)

    SvarSlet
  5. På den konto kan aftenvagter være en ren velsignelse!

    SvarSlet

Kloge kommentarer: