onsdag den 4. maj 2011

Du må ikke klø dig i øjnene i en uge

Jeg lover, at dette bliver det sidste indlæg om den øjenoperation. Men har I nogensinde prøvet ikke at klø jer i øjnene i en uge? Det fungerer lige som, hvis man ikke må tænke på farven blå eller hvis nogen siger "lus". Med et er alting blåt og det klør overalt.


I morgen er der gået en uge og mine hornhinder skulle være helede. Ikke at det kan anbefales at kradse løs med hele overarmen i øjet, men ihh hvor jeg glæder mig til at klø bare en lille bitte smule. Jeg har ikke en gang høfeber, og det sætter jeg særligt stor pris på i denne uge. Men argh, jeg har tørre øjne, der klør. Jeg har sovet med sådan en fiks plastbrille, for ikke at få rodet rundt med øjnene i søvne. Den skal det også blive godt ar komme af med. Forleden brugte jeg den forresten, da jeg hakkede løg! Rimeligt effektivt mod tårer. Og cool er den, på en lidt zorroagtig måde, så måske kan den også få drengene til at hakke løg.

Noget andet jeg glæder mig til, er at få mascara på igen. Det har været både angstprovokerende og grænseoverskridende at gå rundt i offentligheden i en uge uden mascara. Det skal her siges, at jeg ligner lidt en albino uden mascara. Desuden er de to lodrette rynker mellem øjenbrynene pludselig blevet de tydeligst fremspringende linier i ansigtet, når der hverken er briller eller makeup. Så jeg synes nok, den mere forskønnende effekt af operationen lader vente på sig.

Jeg har både været til møde på A-kasse, til fødselsdag, til skolesamtale og til Jobnetmøde uden mascara. Ingen af de velmenende konsulenter har direkte sagt, at jeg nok skulle overveje at smøre noget i hovedet for få job, men de har sikkert tænkt det. Faktisk har jeg også købt creme i Magasin og ikke engang den perfekt plejede makeupsælger så meget som løftede et velplukket øjenbryn, da hun så, at jeg ved første øjekast ingen øjenvipper havde. Ros til hende, meget flot pokerface. Hun fnisede nok først i sin næste pause.

Det er sikkert lærerigt at gå rundt i verden som en nøgen mus eller sit umaskerede selv eller noget andet hippieagtigt. Men jeg har godt nok sat pris på solbrilledagene. Tomorrow tomorrow, I love you tomorrow - så skal jeg nok få lagt et nyt profilbillede ind uden briller. Til almindelig oplysning er det nemlig ikke mig på det ovenstående billede. Det er vist heller ikke så almindeligt, at albinoer har sort hår. Og jeg har ikke kløet endnu, jeg glæder mig bare til det.

2 kommentarer:

  1. Det er jo fordi at hjernen registrerer ikke, ikke! hmm hvordan kommer mit budskab frem når du ikke, som i på ingen måde kan forstå ordet ikke ;-) Det er lidt det samme som når man sige til børn at de ikke må noget...hvad er det så lige de gør, det de ikke må. ;-)

    Jeg tror jeg klør mig i øjnene hver dag, eller bare piller lidt. Men det er jo ikke noget jeg går og tænker på, men for din skyuld, vil jeg lave en statistik den næste uge, over hvor tit jeg klør, piller i mine øjne. Hvad med at fjerne (Se nu skulle jeg lige til det) søvn fra øjnene har du heller ikke måttet det?

    SvarSlet
  2. Tak for din deltagelse KrIstine! Jeg har heldigvis skullet dryppe med både noget antibiotisk og saltvand, så jeg har ikke haft søvn i øjnene :-)

    SvarSlet

Kloge kommentarer: