mandag den 2. maj 2011

Moderne vikinger



For nogle måneder siden annoncerede min ældste søn, at han gerne ville være vinterbader. Jeg plejer at støtte de fleste af hans forslag, som går i anden retning end at spille computer - ja også computer, men helst ikke KUN computer. Derfor mente jeg, min del var gjort ved at give ham en lækker fleecemorgenkåbe i adventsgave. Det var det så ikke, for han syntes, jeg skulle med i vandet. Jeg undskyldte mig med, at jeg jo ingen badekåbe havde og jeg fik heller ingen adventsgaver og til sidst glemte han det.

Indtil i går, hvor begge drenge vågnede opfyldt af et eneste ønske: "Vi vil have hovedet under vandet i dag." Der var ikke andet for end at tage dem på ordet. Heldigvis var min rolle reduceret til sko- og tøjopsamler og det er en velkendt rolle, som jeg spiller næsten hver dag. Alligevel er jeg stolt af mine drenge, for godt nok var de ikke i længe, men DE GJORDE DET. Og faktisk på den første morgen i flere uger, som var kølig og skyet. That's my vikings.

3 kommentarer:

  1. Åh hvor lækkert, hvis jeg tog muligheden ville jeg også hoppe i vandet.

    SvarSlet
  2. Det er vist et af de få tilfælde, hvor jeg også ville takke mig lykkelig for rollen som skoopsamler. Brrrr!

    SvarSlet
  3. Uhhh, jeg kommer helt til at fryse, når jer ser filmen!
    Seje drenge!

    SvarSlet

Kloge kommentarer: