søndag den 22. maj 2011

Tja - hvad skal vi vælge?





VÆLfærd eller luftige løfter? Det der vælfærd, hvad mon det egentlig er? Eller tænker manden på VÆLgere og deres adFÆRD? Jeg kender godt det med at komme til at skrive det, man inderst inde tænker på, selv om det var noget helt andet, man ville skrive.

Jeg VÆLger begge dele (Jamen det kan du ikke få, lille ven, for riget fattes penge). Jo det tror jeg faktisk godt, og det ville klæde os som folk at snakke mere om, hvor pengene skal komme fra, end hvordan, vi skal fordele dem.

Lige så meget, som jeg er blevet halvgammel og halvborgerlig, lige så meget ville jeg hade, hvis der ikke var nogen, der havde luftige og fantasifulde drømme og visioner for vores land. Det er mod og nytænkning frem for smålig kræve- og angivermentalitet, der skal få os videre.

Jeg står sådan set lige i midten og min politiske farve er violet, hvis det er blandingen af rød og blå. Problemet er, at jeg synes, det skal være både og frem for enten eller.

Så lad os da få det valg! Nu er det afsløret, at du tænker på det, Lars.

FarVÆLler.

PS: Det her gør det egentlig ikke mindre pinligt:

"Det er en svipser, som er sket på trods af, at mange i Venstre faktisk har læst korrektur på annoncen...," siger partiets politiske ordfører Ellen Trane Nørby her.

1 kommentar:

  1. Det er så pinligt! Og som en, hvis stemme ligger på den anden fløj, må jeg blot konstatere, at Venstre endelig anerkender (totalt yndlings-politikerord), at de overhovedet ikke ved, hvad Velfærd er.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: