onsdag den 29. juni 2011

Freelance agurker og formodede avocado

Nogen gange læser øjnene det, hjertet er fuldt af. Det kan da ikke være normalt at få hints om at starte en freelancetilværelse, når man går rundt mellem Faktas grøntsagshylder? Ikke desto mindre var det det, der skete, da jeg kiggede på frilandsagurkerne. Og når man først er begyndt at tage grøntsagsvarsler, skal man virkelig passe på med ikke at gå og fnise. Andre kunne tro, det var af dem. Det tager i hvert fald mere end fem minutter at handle i Fakta.


Så er der de formodnede avocado. (De andre forbliver hårde som sten, til de rådner, de formodnede skal spises hurtigt for ikke at rådne). Jeg formoder også, det er avocado, men det er selvfølgelig ikke sikkert? Og med den hetz mod belortede grøntsager, kan jeg godt følge Fakta i ikke at tage det fulde ansvar for, at det rent faktisk er avocadoer.

Obst aus dem alten Land. Jamen jeg kan ikke sætte en finger på, hvorfor det er komisk. Måske er det noget med, at æblerne ligger i plastposer, der holder pesticiderne inde på effektiv tysk vis og det står en smule i kontrast til billedet af bindingsværksidyllen aus dem alten Land.

Jordbær - don't get me started. Efter jeg i morges på Facebook så et link til en historie på EB om, at en sjællandsk jordbær-storbonde lader polske jordbærplukkere skide, snotte og tisse uden mulighed for at vaske hænder, ja så kunne jeg pludselig kun se e-Coli i alle de små porrer i de smukke solmodnede bær. Sikkert ikke med rette, det er jo EkstraBladet og de mener vel som udgangspunkt, at alle former for stordrift er ond kapitalisme.

Så er der hele snackdillen. Gulerødder, tomater og peber sælges som snacks. Altså kan vi nu ikke lige blive enige om, at snacks er chips lige som en spade er en spade. Den dag, nogen finder på at sælge bladselleri som snacks, vil jeg indgive en officiel klage. Lige bortset fra selleris uegnethed til menneskeføde, har jeg ikke noget imod grøntsager. Jeg synes bare, man skal kalde dem ved deres rette navn - og se at få fjernet momsen fra dem.

Det lyder lidt sølle, at sådan et Faktabesøg er dagens højdepunkt. Men så skal man huske på flere ting: 1) Det store findes i det små. 2) Et eller andet skulle jeg jo lave, mens mellemsten befølte ALLE Legos minifigurpakker, for at finde den med skateren og 3) Jeg kan bevise min trendiness(?) ved at komme med sommerens bedste cafétip: Casablanca har morgencomplet fra 9-10 med friskbagt brød, ost, pålæg, friskpresset juice og kaffe med refill for en rund halvtreder. Så kan selv fattige freelanceagurker in spe som mig sidde og føle sig citychic.

3 kommentarer:

  1. Tak for tippet, så kan jeg også føle mig citychic, når jeg er i Århus på det tidspunkt.
    haha, jeg var lige ved at skrive at bladlus altså smager godt, men jeg mener bladselleri. Det måtte de for min skyld gerne lave til en snack, så slipper jeg jo selv for at gøre det.
    Men hvor er det lige at Casablanca er egentlig, siger bibliotekaren der er for doven til at søge.

    SvarSlet
  2. Jamen den ligger og gemmer sig på Rosensgade 12. Citychic trods lidt byggestøv fra nabogrunden.

    SvarSlet
  3. Hehheee, kender godt det der med at læse HELT forkert :)

    SvarSlet

Kloge kommentarer: