torsdag den 30. juni 2011

Kattepine

Hvor ligger katten begravet? Altså jeg ved godt, det er hunde, man plejer at finde gravsteder til, når der er noget galt. Men vores kat er altså bortrømt for 10 dage siden og håbet om, at han kommer tilbage, svinder ind.

Derfor sidder der et fint og hjertegribende opslag på ydersiden af vores skur, hvor mange mennesker går forbi hver dag. Så endelig i dag ringede en mand, hvis datter altså desværre havde fundet en død kat i kanten af vejen for en uge siden. Datteren og veninden var meget opsatte på at give den en værdig begravelse og de plukkede blomster, mens faderen gravede et hul. Min mellemste går i parallelklasse med pigerne, så jeg skal lige til at spørge, om vi må komme med en blomst og vores børn, så de kan sige farvel til Watson.

Men det slår mig, at manden jo kun har sagt, at det er en sort kat, han har begravet. Så jeg spørger, om dens størrelse og han siger, den var ret stor. Vores er en næsten voksen killing på knapt et år. Ganske vist sort, men ret fin og spinkel. Den flinke mand tilbyder at grave katten op igen, for de ved heller ikke, om den var øremærket, som vores er. Det bliver nu lige en tand for makabert, for ikke at nævne, hvordan det vil lugte og se ud her en uge senere.

Jeg tror ikke, det er vores alligevel. Også fordi den passer til signalementet på en anden kat fra nabolaget. Men hvor er den så?

Det er altså mærkeligt, at vi ikke kan få en afslutning. Børnene snakker ikke så meget om det mere, men jeg kan se, at de spejder længselsfuldt ud i haven, hvis han nu skulle vende tilbage. Men vi snakker om samme kat, som plejede at runde sin madskål for at snacke tørfoder hveranden time. Hvor længe kan han overleve på mus og regnvand?

5 kommentarer:

  1. Åh, det er synd for børnene - og for jer. Stakkels Watson, forhåbentlig har han lidt en hurtig og smerefri død ved påkørsel af str lastbil ... for jeg får det da helt vildt dårligt af at tænke på en lille mis, der vandrer sulten og tørstig rundt i i nattekulden og ikke kan finde hjem... (Det kan katte jo godt, så det er ikke sådan, det er foregået...)

    Øv, at det skulle gå sådan...

    SvarSlet
  2. :o( det er altså trist - jeg håber der kommer en Sherlock og finder ham - om ikke andet så I kan få fred i sjælen.

    SvarSlet
  3. Nå en anden nabo havde også set den påkørte kat og mente, den passede fint til beskrivelsen af vores. Så nu har vi lagt blomster på den jordbunke, som vi tror må være Watsons sidste hvilested.

    SvarSlet
  4. Åh...altså. Av mit hjerte. Det må være en ikke særlig rar fornemmelse af ikke vide 100 procent om det nu også er den. Skræmmende hvis den en dag så sidder der og venter på at komme ind. Sådan lidt a la glamour.

    SvarSlet
  5. ØV :( men alligevel godt med 'closure', ikk ?
    Stort kram herfra.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: