mandag den 6. juni 2011

Og fem minutter i ni

De to første dage som teenagemor har været relativt udramatiske. I hvert fald hvis man ser bort fra endnu et tegn på, at teenagemoralderen passer på mig: "Barnet" havde ønsket at fejre dagen i Djurs Sommerland og jeg vedblev at finde på grunde til, at det var helt fint, hvis det var mig, der tog med mindsten i flyvemaskinekarrusellen, toget og den lille bitte vandrutchebane med en fart svarende til rollator i 1. gear. Rigeligt med drama til mig. Jeg har slet ikke lyst til at kaste mig ud i de halsbrækkende rutchebaner.

Så er det godt, at mellemsten har rundet de 140 cm og i morgen runder 9 år, for så kan han følge sin storebror i de fleste af kvalmemaskinerne sådan nogle steder. De har heldigvis samme need for speed, så mens forældrene står og smågylper bare af at kigge på de to højt oppe i luften, så morer drengene sig kosteligt.

På mange måder er sådan en 9-årig lige ud ad landevejen. Højeste ønske til klassefødselsdagen var en Minecraft kage, som forestiller den figur, man er i spillet fra starten, altså inden man laver sit eget skin. Godt så. Heldigvis kunne han tegne det for dummymummies, og han er overordentlig tilfreds med resultatet:


Men det var også fornøjeligt at være med hos Specialkøbmanden og købe glasur i hidsige farver. I det hele taget bliver det gennemgående tema nok sukker og farvestoffer. Så er det jo skønt, at vi kan sende gæsterne med deres forældre hjem, når de har opnået den fulde virkning af sukkeret og farvestofferne i kombination.

(Inden der kommer en klidstorm, vil jeg gerne sige, at  vi lever ok sundt til hverdag, men til fødselsdage får de altså lov at give den gas.)

Den 6.6. er altså altid en mellemdag midt i festlighed og forberedelser, mens mellemstens tålmodighed spændes til det yderste, fordi han først får gaver TO dage efter sin bror. Lidt eftertanke over, hvor store de er blevet og hvor godt det var, han ventede med at komme ud til lige efter midnat (ikke at jeg syntes det i situationen). Men var han kommet en halv time før, havde vi haft fødselsdag to dage i træk.

Og hvis der er nogen, der har besøg af dette her skybrud, så få det lige pustet væk, inden vi får små fødselsdagsgæster i morgen eftermiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kloge kommentarer: