tirsdag den 21. juni 2011

Pappis og Fort Århus N

Det ligner et mesterstykke i ingeniørkunst indenfor vejplanlægning. Det varede også lang tid, før anlægsarbejdet var færdigt og megen gråd og tænders gnidsel gik forud i stillestående køer ved Århus N, før de nye veje blev åbnet.

Jeg har en mistanke om, at det i virkeligheden er et sindrigt stykke militært forsvarsværk, som forhindrer fjender fra nord (såsom Nordjylland eller Norge) at rejse ind i Århus. Vi vil åbenbart hellere have, at de fortsætter på E45 til Flensburg, for det er komplet umuligt at finde ud af det nye vejnet.

Det kan også have noget med IKEA at gøre. For nu har vi kæmpet længe nok om de parkeringspladser lørdag formiddag og vi vil ikke længere finde os i, at andre tror, de bare kan komme dalrende fra andre landsdele og score pladserne og køtbullarne.


Det er faktisk lidt ondskabsfuldt, for på et tidspunkt bliver man så glad, når man genkender de tårnhøje bogstaver på butikken med ting som hedder Kajsa og Pappis (tjek selv, det er en opbevaringskasse, ikke et skældsord). Så pejler man efter dem og vupti, suser man lige lukt forbi og er på vej til enten Skejby Sygehus eller bare ud på landet.

Der er bare den ulempe, at det også er blevet umuligt for os fra Århus at forlade byen ad landevejen. Vi må blive her, drage mod syd eller pakke madpakkerne til en evig rundtur i de store rundkørsler mod nord og håbe, vi bliver fundet af en venlig sjæl en dag.

Jeg er ret glad for, jeg nåede at flytte til Århus, inden der blev lukket for nordjyderne.

3 kommentarer:

  1. Sydfra og til IKEA er også helt håbløst. Vi griner højt og længe hver gang vi kører rundt derude. Jeg har sjældent set et så prætentiøst anlagt et projekt til så få biler.
    Jeg hørte en trafikforsker fra Aalborg udtale i radioen en dag, at hvis han studerende var kommet med sådan et forslag havde han dumpet dem på stedet. Jeg kan simpelthen ikke finde han udtalelse noget sted, desværre - for sjovt er det :)

    SvarSlet
  2. Ååh haha min mor og jeg er godt nok også kørt forkert ufatteligt mange gange derude ved ikea. Det er jo helt håbløst!

    SvarSlet
  3. Sidst vi var på de kanter, ville jeg lige runde Lisbjerg, hvor jeg jo har boet i 2 år. Kunne jeg ramme den gamle Randersvej? Næææhh nej, hver gang jeg tog en runde og kom op på den anden side, var jeg lige VED SIDEN af den gamle Randersvej, men ikke på den. SUK. Du har ret - det er helt håbløst. Og Ikea må jo ikke skilte ude ved vejen, den slags gør vi ikke i dette land, for det ville jo lette besværlighederne meget, hvis der var skilte. Ikea -> Denne vej.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: