tirsdag den 14. juni 2011

Skrevet på en Post-it

Hvornår blev teknologien interessant? Eller skulle man sige, hvordan fik Steve Jobs alle sine kunder til at lave markedsføring, hver eneste gang, vi bruger hans produkt? Hvis jeg ikke husker at slette det, står der i bunden af mine blog-indlæg "Posted using BlogPress from my iPad"

Hvad tilfører det lige af information? At jeg er med på beatet? (Godt der ikke står, det ikke er den nyeste iPad). Tænk hvis teknologien skulle nævnes til slut i alt hvad vi render rundt og kommunikerer:


Når man håndskriver en besked (det findes vi nogen, der gør): "Skrevet på en Post-it"

Inden man lægger røret: "Ringede fra min Sony Ericson"

I emails: "Skrevet fra Mozilla på Asus tablet PC"

Når man har råbt Vi Skal Spise!, bemærkes parentetisk: "Kaldte med dB på over 80"

I breve (de findes også stadig): Skrevet med sort ROLLERPEN BG PILOT GREEN TECPOINT 0,5 pen på genbrugspapir fra Dalum

Men hvorfor skulle man begrænse dette geniale PR-stunt til traditionelle kommunikationskanaler? Der er så mange produkter, det er svært at behæfte med et stort skilt på verdens bedste platform - mennesket. Lad os hjælpe de stakkels selskaber:

Peg på dine tænder og sig "Børstet i Zendium"

Skriv eventuelt på dit tøj med permanent blæk: "Vasket i Bluecare"

Stryg dig diskret over kinden og hvisk: "Smurt i Clinique Superdefense"

Eller hjælp et virkelig overset produkt: Henled opmærksomheden på dine sko og sig højt: "Pudset i Kiwi skocreme"

Mennesket er det mest troværdige. Og viljen til at markedsføre "det rigtige" virker som uendelig stor, se bare på sløjfer og armbånd med godgørende formål.

Men tilbage til udgangspunktet: Sent from my iPhone minder mig om, at mediet er tilstrækkelig nyt til at være nævneværdigt i sig selv. Og har coolhedsfaktor. Men det minder mig også om dengang i midten af halvfemserne, hvor CD-rom blev lanceret. Der var en fremsynet ung mand på mit studie, som valgte at skrive projekt om dette revolutionerende medie - og vi var mange, som gerne ville være med i projektgruppen.

1 kommentar:

  1. Herligt indlæg Mai, kommentar skrevet på min bærbare(som jeg pokkers nok ikke kender mærket på) ;-) KH Charlotte

    SvarSlet

Kloge kommentarer: