fredag den 1. juli 2011

Egå - nej engelske mænd

Jeg synes, at o'Manne er gået i gang med en meget interessant og brugbar kortlægning til brug for manspotting i Århus, så nu har jeg hele dagen tænkt på, hvordan jeg kunne bidrage med Egå-manden. Men jeg bliver ved med at løbe panden mod den tykkeste gulstensmur med tilhørende ligusterhæk klippet med anal præcision. Eller det viser sig, at alle Egå-mænd er familiefædre. Selvfølgelig er det lidt anderledes laid back her i Gl. Egå, hvor der er en ungdomshøjskole og et tilhørende lærerkollegie. Men efter deres bopælspligt ophørte, skyndte de fleste sig ud at deltage i friværdifesten bag egen ligusterhæk.

Men det kan jo føre vidt dette her, vi kan dække hele verden! For jeg kom til at tænke på engelske mænd. Og lidt på min gamle arbejdsplads, hvor der var ret mange briter. En dag fik jeg et link (tak) til en nyhed om, at det i England bliver diskuteret, om en far må kysse sin datter på munden?! Eller om det virker incestuøst.

Der er så meget kvinder ikke forstår. Også mænd. Og især kan det være svært at forstå englændere. De har et større ordforråd i deres sprog end os og alligevel siger mange af dem kun "bullocks" eller "for Christ sake" i de fleste sætninger. De er civiliserede selv om de kan have deres anden bopæl i en pub. Lige indtil man kommer til at diskutere revselsesretten. Så synes de, det er noget blødsødent pjat at afskaffe den og mener ikke, nogen har taget skade af et los i røven.

Delkonklusion: Hellere los i røven end kys på munden.

De har ellers virkelig god humor, men kan bedst lide at høre på sig selv. De synes også, det er en super ide at sende børn på boarding school helt ned fra 10-års alderen. Det er måske ikke så underligt, de tror mere på los i røven end kys på munden.

Det mærkelige er, at jeg trods alt dette synes, at englændere er både sjove og charmerende. Det hjælper måske også lidt, at de engelske piger altid er grimme på den hesteagtige måde.

Det var England. Byd ind med dit eget lokalområde eller land, det kan blive stort dette her.


Location:Øster Kringelvej,Egå,Danmark

2 kommentarer:

  1. Gode betragtninger - jeg skal se om jeg kan skrue noget sammen om Udkantsdanmark - bliver dog ikke lige nu, skal lige sparke mig vej gennem de billige selv-importerede tomme øldåser... ;)

    Jeg deler iø 100% dine betragtninger vedr englændere og jeg tror bestemt at det hjælper at kvinderne ikke er kønne og at børnene er flommede og meget mere ucharmerende end ens eget afkom.

    SvarSlet
  2. Men hvorfor er det at det ligner heste? For det er rigtigt. Altså sikkert ikke alle. Ikke Trini og Susannah, de der make-over kvinder. De er lækre.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: