mandag den 29. august 2011

Hvad sker der for mænd i tights?

Altså jeg har stor respekt for mænd, der ikke er bange for at optræde som ene hane i kurven og uden blusel deltage i diverse kvindagtige aktiviteter. Der var i hvert fald ingen homofobi at spore hos den ældre herre, der trofast var med til mandagszumba hele foråret - det var ikke altid, han vred hofterne i den rette rytme, men han gjorde et ærligt forsøg. (Og min røv rystede som bekendt heller ikke altid helt så frisindet som den burde).

Nu har både tid, økonomi og almindelig logistikplanlægning reduceret mig til lokal konegymnastik, som faktisk ikke er så ringe endda, når mit primære formål er at forbrænde og ikke at være iklædt det nyeste zumbaskrud. Hvad skuer mit øje allerede ved første træning? En anden ældre herre med måne på issen, omgivet af grånende Voldborgkrans, fuldskæg og - tights! But why? Jeg sværger, at jeg ikke stirrede på ham, men det var notorisk umuligt at overse, at han konsekvent lagde sig på ryggen og sparkede benene med forsiden op mod loftet, når det var meningen, man skulle ligge på siden og træne lårmuskler.





Anyway, man skal ikke tage modet fra sådan en heltemodig antihomofobisk indsats af en enkelt ældre mand blandt måske 30-40 kvinder. Jeg tror i øvrigt, at fruen også er på holdet, så måske er der ganske enkelt tale om en mand, der er alvorligt under tøflen. Det forklarer bare stadig ikke, hvorfor han har tights på? Er det et statement af en slags? Manglende alderserkendelse? Uopfyldt ønske om en karriere indenfor ballet? Enlighten me please!

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Hihi, ja der er visse af livets mysterier, som man må leve med måske aldrig at få et fyldestgørende svar på...Men hermed alligevel mit ydmyge bidrag til et par hypoteser;-)
    1:I tilfældet Ældre mænd i tights:
    Manden har opgivet at være lækker, da det ville være et fuldtidsjob, og nu er man ellers endelig kommet på pension. Og har derfor overgivet sig 100%til dresscoden: det skal bare føles behageligt.
    -Eller: Man er for dement til at ku' huske at tights ser fjolldede ud til mænd (jfr. at den i casen beskrevne mandsperson "stritter med benene op mod loftet", trods instrukser om sideliggende bentræning -er han mon helt frisk i roen)?
    -Eller: Shorts ville muligvis være et endnu mere trist syn, og noget ku' risikere at komme til at hænge for løst og falde nedenud...Og joggingbukser er for varme til sport.
    -Eller: Tights minder ham om da han var ung og spændstig og gik til Kaptajn Jespersen-arme-bøj-arme-stræk gymnastik i tætsiddende herre-gymnastikdragt, og får ham dermed til at føle sig lidt viril igen.
    2:I tilfældet Yngre mænd i tights:
    I "mit" fitnesscenter vrimler det med sådanne, og jeg har dem alvorligt mistænkt for at tro, det ser sexet ud; signalerer marathon-løber og se mine store lårmuskler...og hvad du ellers måtte få øje på længere oppe!? De kan endda meget vel finde på også at have stramtsiddende løbe-t-shirt på til, så konturen af hele den pumpede krop bliver flashet (ældre mænd gør det vel mere i en løsthængende bomulds-t-shirt, der går ned over tights-bagen).
    3: I tilfældet Ene haner i dansefitness-kurven: der er som regel et par enkelte mænd til mit dansefitness (bodyjam), og de kan igen inddeles i et par underkategorier:
    A:den glade bøsse med alle pigevennerne, og han er jo lovlig undskyldt for tights, endda tilsat pink benvarmere.
    B: lureren, der går til dansefitness for at nyde udsigten til 30 kvindenumser, der ryster i takt. Hans motivation for evt at iføre sig tights kan muligvis være et forsøg på at blende ind i kvindeflokken, så man ikke bemærker at han er en lurer (han har nemlig ellers svært ved at holde sig usynlig, da han hele tiden kommer til at gå den forkerte vej, fordi han ikke kan koncentrere sig for alle de bootie-shakin'-kind-of-girls, og måske egentlig heller ikke interesserer sig for dans.
    -Retfærdigvis skal det tilføjes at der vist også er enkelte, der bare elsker at danse. Og at der indenfor såvel den ældre som yngre tights-kind-of-man også forefindes enkelte, der blot er noget så befriende som ikke særligt forfængelige:-)
    Kh Anne.

    SvarSlet
  2. hahaha - fedt. Jeg er sikker på at den stakkels mand selv mener han er SÅ meget med på noderne i sine tights. Men spørg ham da næste gang, - eller hvor han har købt dem, for du har aldrig set så lækre LØBEtights før.;-)
    Tak for et godt grin på en dødssyg tirsdag!:D

    SvarSlet

Kloge kommentarer: