mandag den 15. august 2011

Naturopath?

Arh men altså come on! Det kan godt være, jeg burde være mere tro mod Alt for Damerne nu, hvor jeg har været i, men sådan en kone her, som de omtaler i nr. 31 4. august, kan jeg bare ikke tage alvorligt:

Selvstændig naturopath i biologisk medicin og forfatter med en ny rawfoodbog på vej. Mor til Tjalfe og kæreste med Rone. Citat fra hendes dagbog: "Tjalfe så Junglebogen på dvd, jeg læste i en bog om neuroadaption, som jeg er meget optaget af for tiden. Vi delte en skål frugt og lidt kakaobønner imens. Bagefter lavede jeg solhilsner og morgenmad..."

Hvad sker der for hende? Kan det overhovedet blive mere rigtigt? Kakaobønner? Rå? But why? Jeg forstår det simpelt hen ikke. Det der helt overdrevne, jeg vil faktisk kalde det ekstremistiske forhold til, hvad vi spiser. Jeg tror ikke på, det er sundt, når mad kommer til at fylde så meget. Og det må det nødvendigvis gøre, hvis man aldrig må spise noget, der har været varmebehandlet.

Jeg kan ikke se, hvorfor rawfood skulle være mere ægte eller naturligt end kogt og stegt mad. Ild har haft en ret høj succesrate i alle madlavningskulturer. Jeg tror, det er kommet for at blive.


Og det er jo ikke fordi, jeg vil have søbemad, som ikke skal tygges. I kender jo også min holdning til smoothies: Jeg vil gerne have lov at tygge maden selv i stedet for at lade en blender gøre det. Så jeg mangler stadig at blive overbevist om, at smoothies gør andet end at øge mavedellen pga. alt det frugtsukker.

Jeg er faktisk rigtig glad for mad - også moderne mad. Men jeg vil bare gerne have lov til selv at tygge den. Og varme den. Tak!

- Posted using BlogPress from my iPad

5 kommentarer:

  1. Amen! Kunne ikke være mere enig.

    SvarSlet
  2. Hahaa - Du har helt ret :)

    SvarSlet
  3. Jeg tror det handler om kontrol. Du må lære at gi slip. Omfavn solen Mai, det er på tide. ;-) Spis noget råt mad, og hils på solen. Jeg vil gerne komme og overvære den begivenhed. ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg arbejder hos det firma som laver ALT for damerne og jeg har det på nøjagtig samme måde som dig, får kvalme over de kvinder som skal fortælle hvor meget kontrol de har over deres mad, deres børn, deres krop og deres mænd. Æd dog et stykke kage og lev lidt.
    Vil samtidig sige at jeg lige er blevet færdig med "opgang mod undergang" og jeg glæder mig/håber at der kommer mere af samme skuffe

    SvarSlet
  5. De skulle tage en søndagskage..

    Det er overdrevet og poppet og SE mig hvor dygtig jeg er. Jeg har styr på det hele og nu laver jeg en chicken tandoori i raw food..

    :-D

    SvarSlet

Kloge kommentarer: