tirsdag den 16. august 2011

Psst, jeg har en hemmelighed

Jep, kom nærmere, helt hen til skærmen. Jeg har opdaget noget. Det er noget, der sker alle steder i det offentlige rum, på arbejdspladser, i tog, busser, på caféer, på banegårde og på gaden.

Når forretningsmænd står og ser vigtigt ned i deres smart phones og swiper løs og ser vildt optagede og meget VIP agtige ud, så er det ganske vist fordi, de koncentrerer sig. Men om hvad? Er det aktiekurserne? Dollarkursen? Borsen online? Nej. Det. Er. Det. Ikke. De spiller Angry Birds.

Jeg forstår dem godt! Der er en helt særlig tilfredsstillelse ved at kvadre de grønne grise, brystklaskende aber og glas, træ, sten og metal, der flyver over skærmen. Man kan smadre ting helt uden at efterlade et større oprydningsarbejde eller erstatningskrav.

Jeg er sikker på, det sparer mangt en overophedet diskussion i mødelokalerne rundt omkring på direktionsgangene. De burde faktisk have en Angry Birds bamse til at kyle i nakken af dem, der opfører sig som fjolser på de møder. Så kommer det ud af systemet, i stedet for at blive til indebrændt bitterhed.

Det vil jeg foreslå, når jeg bliver management rådgiver/spindoctor eller hvad det nu var, jeg skulle være, når jeg bliver stor.

2 kommentarer:

  1. selvom jeg jo slet ikke er nået til det evolutions-stadie (hmm?!), der inkluderer "Angry birds", synes jeg at det lyder som en glimrende ide -og efter din blog om Putin, PR osv, ville jeg klart godt ansætte dig som min spindoktor:-D Kh Anne.

    SvarSlet
  2. Jeg ved, at du har ret - for efter at min mand har fået smartphone, er han kommet til at se både vigtigere, klogere og mere travl ud. Men når jeg sniger mig til at kigge ham over skulderen, mens han sidder med telefonen, så ser jeg: AT HAN SPILLER ANGRY BIRDS :)

    SvarSlet

Kloge kommentarer: