onsdag den 31. august 2011

To ud af tre er ikke så ringe

Altså hvis Helle kan boligblogge, så kan jeg også haveblogge. :-)

Folk, der har været her, vil vide, at hvor andre prøver at få ting til at vokse op i deres have, så går vores projekt mere på at holde vores 70'er have nede. Her har boet mange gennem tiderne, men med garanti ingen havearkitekter, derimod folk med forkærlighed for hassel, birk, efeu og 1000 andre ting, jeg ikke kender navnene på, men som udmærker sig ved at vokse en meter lange magre skud, hver gang man vender ryggen til dem et øjeblik. Resten er skvalderkål, som i grunden er et yndigt bunddække.

Sidste år fik jeg en plantekasse, fordi jeg tænkte, at det ikke kunne gå galt. Det kunne det: Jeg fik aldrig bundet tomatplanterne op og efter sommerferien lå der en bunke smårådne og/eller mugne cherrytomater på planter, som strakte sig hen langs fliserne og ind over et vindue, som man enten kunne åbne og få rådden tomatsaftregn på sig eller bare lade være med at åbne foreløbig.

Ligesom med børn glemmer man hvordan det er, så i år prøvede jeg igen. Agurkeplanten gav tre-fire fine skoleagurker, to bundter basilikum led en hurtig død, MEN TOMATERNE VIRKER - de smager godt, sidder pænt strippet op ad muren og ser prof ud. Ja altså langt de fleste skal nok nå det, medmindre efteråret starter nu. I så fald må jeg få lært at lave Stegte Grønne Tomater (eller bare se filmen, fordi den er så god).


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Hahhahhaa, hvor godt - du er da en sand haveblogger :)

    Dit indlæg mindede mig om, at jeg skal have vandet vores tomater ude i drivhuset - glemmer alt om deres eksistens, fordi vejret er så uendelig ringe.

    Tillykke med åres flotte tomathøst, du har næsten til en tærte! Ja, altså en tomattærte, forståes.

    SvarSlet

Kloge kommentarer: