mandag den 19. marts 2012

TV-shop på nettet?

Jeg kan lige så godt indrømme det, jeg har det med at komme til at abbonnere på alverdens åndssvage nyhedsbreve fra diverse foretagender, der lover rabatter, konkurrencer, guld og grønne skove. De lander på en mailkonto, jeg sjældent bruger, men så er der alligevel en gang i mellem, jeg scanner dem, inden de bliver slettet. I går faldt jeg for eksempel over denne lille perle af kæk sprogbrug i en reklame for tandblegning:

"Hvis man siger, smilet er den korteste distance mellem to mennesker, må fiskeskelettet være den korteste distance mellem to katte. Miss ikke muligheden for et brilliant smil med dagens Groupon: 1.199,- i stedet for 2.499,- for en tandblegning fra Skønhedseksperten.

Tandblegning sigter mod at sikre, at års regelmæssige te-selskaber, vin-nipperi og andre dentale ups'ere ikke efterlader et synligt præg på perlemorsrækkerne. Den autoriserede tandlæge, Mikael Bonde, der er tilknyttet Skønhedseksperten, vil sørge for at gule og misfarvede tænder bliver smukt hvide og klar til at servere brede smil for omverdenen."

Hvad i alverden sker der? Altså hvor kom kattene fra? Og den elegante overgang til Miss? For slet ikke at tale om de dentale upsere?

Jeg kan ikke lade være med at se et hel onkelhold for mig, der sidder og skriver kække tekster on the side, mens deres hovederhverv må være festsange med små clipartfigurer i kanten. Det gør ligesom det hele sådan lidt mere festligt ikke? Eller måske skriver de tekster til TV-shop?

Måske var hensigten med teksten, at man skulle blotte sine gule pløkker i så stort et grin, at man bliver opmærksom på dem og bliver nødt til at få dem bleget? Det forbliver nok en gåde, men jeg tror, jeg har fået mig et nyt lille ritual, sammen med morgenens tjek af Wordfeud, Facebook, Drawsome og nu altså også komiske nyhedsbreve. Det er et hårdt liv at være internetbruger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kloge kommentarer: